goddag yxskaft..

har precis pratat med a-kassan, försökt att få ett svar på om mina papper gått igenom eller inte. Inte helt enkelt ska jag säga. "vi skickar brev till dig om nått är fel" jadajada.. Och dessutom sitta där och säga att "vi har ju faktiskt 4 veckor på oss".. vad är det för jävla skit? Jovisst, ta 4 månader på er, men fatta att det faktiskt är så att jag (och troligtvis väldigt många andra) är beroende av pengarna.. hur är tanken annars? Nu har ju jag jobbat, så jag överlever ändå.. men om jag nu inte haft ett deltidsjobb, vem skulle betalat mina räkningar då?
Det är mycket snack om att det vänder på arbetsmarknaden nu, och visst, det finns jättemånga jobb att söka. Hälften av dem är som försäljare. Med andra ord ett provisionsbaserat jobb, där många slutar inom en månad. Jomen visst! Det är bara det att jag är ingen säljare, jag vill inte ha provision (om jag inte får en shysst grundlön först) och jag vill gärna stanna kvar på samma jobb mer än en månad. Dessutom har jag en fucking jävla akademisk utbildning (som i dagens läge inte säger någonting) och är en jävligt krävande 80-talist. Nån som vill anställa mig eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: