på riktigt förbannad på mina kollegor i branschen.

Jag har jobbat med rekrytering och HR länge. Utbildad inom det och med erfarenhet från olika bolag tycker jag mig ha en tanke om vad som är god ton. Något jag tycker är viktigt är återkoppling. Det behöver inte vara mycket, ett autoreply räcker gott och väl. Dessvärre är det sjukt ovanligt att få svar på de ansökningar man skickar. Och får man ett automatsvar så kan man ge sig tusan på att sen inte höra ett ljud. Det är verkligen radiotystnad. Att inte tänka på att HR är en liten plaskdamm och att allt kommer att komma tillbaka förr eller senare, det verkar inte så viktigt. Förvånande, måste jag säga!

Men, jag får väl fortsätta nöta på, och så får vi se..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: