stresshanteringskurs

För att jag ska få nån form av balans i mitt liv så har jag börjat på en stresshanteringskurs. Den är lite av KBT betingad och det innebär att man ska göra övningar och sen redovisa på nästa tillfälle. Förra gången var för två veckor sen, alltså är det nästa gång idag. Igår gjorde jag övningen och insåg att jag inte alls varit särskilt bra på den. Vad ska jag förändra, hur ska jag göra det och när ska jag göra det.
Och så den bästa av allt. Gör något du tycker är roligt. Som får dig att skratta. Tror ni det blivit prioriterat eller? Nää.. Men jag får skylla på en veckas semester (som förvisso var rolig) och att livet måste pusslas ihop både innan och efter det. Typ.
Bortförklaringar. Det är jag jättebra på.. :)
Däremot tänkte jag gå och sola solarium efter kursen idag. Somna i något varmt och skönt. Jäklar, det blir alldeles underbart. Å sen får jag väl smita iväg på bio själv eller nått sånt. Utöver alla möten, träning som jag ska hinna med och tiden då jag helst bara vill somna i soffan. Man kan inte få allt. Det kanske är det jag ska lära mig och acceptera istället. Jag blir ju bara stressad av nya uppgifter..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: