Jag blir så jävla less!

Hade tänkt mig en lugn söndag idag. Köpa jacka till dottern, kanske hitta en blomlåda att vänds upp och ner på och så kanske lite egen shopping. Blev förvisso en (el ja, två) jackor till barnet. Hygienartiklar (sååå tråkigt), tvättkorgar och madrass för sänggäster. Hade på förslag att vi skulle åka själva och lämna lillebror och pappa hemma men de skulle visst följa med. Mkt oklart varför faktiskt. 
Sen har jag flängt runt, tvättat, torkat ur illaluktande kylskåp (sånt där som man tänkt göra i ett halvår), vikt tvätt, lagat middag och plockat undan efter barn och man. Och slutligen nattat barn. Under den här tiden har min man gjort exakt.. eh.. inget! Jo, han tog en promenad med barnen när hag handlade mat. Om jag inte mitt i allt detta hunnit klämma in en oväntad fika med kompis (på offentlig plats) hade jag förmodligen tappat det helt. 

Jag blir så jävla less på att vara den som ska rodda allt. Närmast i pipen är barnens ledigheter i sommar och semesterplaner. Kanske ska boka in en resa för mig själv, för att tro att någon annan kommer med varesig idéer el tar initiativ för att boka eller lämna in ledighetslapp kommer inte att vara aktuellt.  
Är så arg att jag kokar nu! 🤯


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: