När man byter fokus..

Jag har jobbat i snart två månader. Med något helt nytt, i det offentliga och med saker som är fullständigt förvirrande i bland och solklara ibland. Mest är jag skittrött när jag kommer hem om kvällarna. Jag försöker vara på jobbet tidigt så att jag kan gå hem tidigt, men det funkar inte jämt kan jag säga. Hur som helst, det är skillnad att vara hemma och ta hand om. Jag märker det framförallt på helgerna, för då är jag HELT slut. Jag är så trött och vill eg inte göra nått annat än sova. Helst hela tiden. Å då tycker jag ändå att jag sover rätt bra på veckorna med. Men det är klart, det vaknas fortfarande här på nätterna. 1-2 gånger. Och går jag upp tar det en halvtimme att somna om ungefär. Om inte jobbtankarna börjar snurra. Då tar det en timme. Och jo, i veckorna ska jag inte gå upp, men när man får lägga 10 min på att väcka den som ska gå upp, då är man lixom vaken. 


Men, nytt år ska ju betyda nya grejer. Vi kan väl säga att en ny grej är att Max börjar sova nätterna igenom? 😁


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: